Ατομικά δικαιώματα και κορονοϊός. Περί διασποράς ψευδών ειδήσεων.
“Αν θέλεις οφίκια και οφικιάλια
θα βλέπεις τη συνείδησή σου με τα κιάλια”
Ι. Ιωαννίδης Καθηγητής Επιδημιολογίας στο Stanford των ΗΠΑ.
(Ατομικά δικαιώματα και κορονοϊός) Περιστατικό πρώτο: Ο ιατρός ενημερώνει τον ασθενή του για τις πιθανές επιπλοκές της επέμβασης που πρόκειται να κάνει. Ο ασθενής δυσανασχετεί γιατί έχει επισκεφθεί μια σειρά από γιατρούς προηγουμένως και κανένας δεν του έχει μιλήσει για επιπλοκές. Όλοι τον διαβεβαίωναν ότι η επέμβαση θα στεφτεί από απόλυτη επιτυχία και ότι είναι πολύ απλή και θα του λύσει όλα τα προβλήματα υγείας του. Ο ιατρός όμως επιμένει. Του εξηγεί ότι και μετά την επέμβαση θα αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα, ότι υπάρχει η περίπτωση η επέμβαση να έχει μικρή επιτυχία αλλά και ότι μετά από αυτή μπορεί να να υπάρξουν σοβαρά προβλήματα. Του αναλύει μάλιστα και τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει. Ο ασθενής δυσανασχετεί και φεύγει θυμωμένος. Προτιμά τη σιγουριά των άλλων ιατρών.
Λίγη ώρα μετά, στο ιατρείο εισβάλουν αστυνομικοί, εξηγούν στον ιατρό ότι έχει παραβιάσει το νόμο περί «διασποράς ψευδών ειδήσεων» γιατί εξέφρασε μια άλλη άποψη από αυτή των υπολοίπων ιατρών και αυτό κινδυνεύει να αποθαρρύνει τον ασθενή από το να κάνει επέμβαση. Αυτό είναι επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία του είπαν την ώρα που τον συνελάμβαναν. Η επέμβαση θα γίνει κανονικά και όποιος άλλος επιστήμονας τολμήσει να την αμφισβητήσει θα έχει την ίδια τύχη.
Ατομικά δικαιώματα και κορονοϊός. Όταν απαγορεύεται να μιλήσεις για τις παρενέργειες και αστοχίες των εμβολίων.
Σας φαίνεται υπερβολικό το περιστατικό; Κι όμως μια παρόμοια κατάσταση ζούμε στις μέρες μας. Όλοι φυσικά παραδέχονται ότι ένα εμβόλιο έχει παρενέργειες αλλά και αστοχίες ως προς την αποτελεσματικότητα. Απαγορεύεται όμως να μιλήσεις γι’ αυτές γιατί αν το κάνεις θεωρείται ότι διασπείρεις ψευδείς ειδήσεις και βάσει του νέου ποινικού κώδικα συλλαμβάνεσαι και οδηγείσαι στο δικαστήριο. Ακόμη η τεράστια διασπορά σε εμβολιασμένες σε μεγάλη έκταση κοινωνίες γεννά αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα των εμβολίων. Όμως τέτοιες σκέψεις είναι έγκλημα. Επομένως σιωπή, αυτή είναι η σώφρων στάση για κάθε επιστήμονα. Θα ακούγονται μόνο όσοι εκθειάζουν την ασφάλεια και τη αποτελεσματικότητα των εμβολίων και οι υπόλοιποι απαγορεύεται να λένε την γνώμη τους. Και στην επιστήμη λοιπόν ομοφωνία. Αυτοί που κατηγορούν τη Β. Κορέα ως αυταρχική εγκαθιστούν μια νέα δικτατορία, τη δικτατορία της κρατικής επιστήμης.
Ατομικά δικαιώματα και κορονοϊός. Περί προσωπικών δεδομένων.
Περιστατικό δεύτερο: Ένα πολίτης περπατά ανυποψίαστος στο δρόμο. Τον πλησιάζει ένας νεαρός, τον σταματά και του ζητάει ταυτότητα. Αυτός αρνείται να το κάνει γιατί δεν ξέρει καν ποιος είναι αυτός αλλά και ποια είναι η ιδιότητά του. Ο άλλος επιμένει και του εξηγεί ότι αν δεν του δείξει την ταυτότητά του δε θα μπορέσει να κάνει μια σειρά από σημαντικές εργασίες, απαραίτητες για την καθημερινότητά του. Ο πολίτης διαμαρτύρεται, επικαλείται τα δικαιώματά του, όμως όσοι περνούν δίπλα του τον κατηγορούν και δίνουν δίκαιο στο νεαρό. Οι ίδιοι μάλιστα δείχνουν με προθυμία τις δικές τους ταυτότητες. Αυτοί δεν έχουν πρόβλημα και θα κάνουν τη δουλειά τους μια χαρά. Όλοι αναγνωρίζουν ότι δεν είναι και σπουδαίο πράγμα να δείχνεις την ταυτότητά σου σε όποιον σου τη ζητά, χωρίς να ξέρεις ποιος είναι.
Είναι αλήθεια ότι αυτό που θα θεωρείτο αδιανόητο πριν μερικούς μήνες, τώρα θεωρείται φυσικό και αυτονόητο. Κάποτε μιλούσαμε για αντιποίηση αρχής, Ήταν έγκλημα για ένα πολίτη να ζητά την ταυτότητα άλλου πολίτη. Τώρα έγινε υποχρεωτικό. Τα περίφημα προσωπικά δεδομένα που με τόση ακρίβεια και προσοχή προστατεύονταν, τώρα είναι στη διάθεση κυριολεκτικά του πρώτου τυχόντα. Δε χρειάζεται ούτε πιστοποίηση, ούτε κάποια ειδική διαδικασία. Προχθές είδα στην είσοδο ενός καταστήματος τηλεφωνίας κάποιον με μια πινακίδα στο στήθος «Εκπαιδευόμενος», να ζητά ταυτότητες από τους εισερχόμενους στο κατάστημα. Ελάχιστοι προβληματίζονταν και αντιδρούσαν. Τα τάγματα εφόδου σε λίγο θα ελέγχουν τα σπίτια μας.
Ατομικά δικαιώματα και κορονοϊός. Τα πιστοποιητικά εμβολιασμού και νόσησης.
Περιστατικό τρίτο. Κάποιος ζαλισμένος από το ταξίδι του με το μετρό όπου κυριολεκτικά ήταν στοιβαγμένος με χιλιάδες άλλους σα σαρδέλα, κάθεται σε ένα παράμερο τραπεζάκι σε μια πλατεία για να πιεί ένα αναψυκτικό. Ο σερβιτόρος του ζητά πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης και επειδή δεν έχει του λέει ότι δε μπορεί να τον σερβίρει. Ο ζαλισμένος επιβάτης σηκώνεται να φύγει και κάθεται σε διπλανό παγκάκι. Αυτό ευτυχώς δεν απαγορεύεται ακόμη. Ποιόν άραγε προστατεύει και από τι η υποχρέωση ενός μοναχικού πελάτη να δείχνει πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης; Μήπως θα έπρεπε αντίστοιχα ο πελάτης να ζητά από τον σερβιτόρο πιστοποιητικό εμβολιασμού έναντι της ηπατίτιδας Α;
Παραβίαση κάθε δεοντολογίας.
Περιστατικό τέταρτο. Πρωτοσέλιδο: γνωστός καρδιολόγος της Λάρισας πεθαίνει σε ΜΕΘ λόγω κορονοϊού. Αναφέρεται και το όνομά του. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ήταν ανεμβολίαστος. Μπορεί βέβαια και όχι. Κανιβαλισμός. Παραβίαση κάθε δεοντολογίας. Μας δίνει το δικαίωμα ο κορονοϊός. Χάρη σε αυτόν μπορούμε να ασεβούμε σε νεκρούς, να προβάλλουμε χαροκαμένους συγγενείς, να θανατώνουμε ξανά ανθρώπους που και στις πιο πρωτόγονες κοινωνίες ήταν σεβαστοί.
Μια κοινωνία δε θέλει να μιλήσει για τα πραγματικά προβλήματα.
Δεκάδες περιστατικά σε μια κοινωνία που αναγκάζεται να υποκρίνεται γιατί δε θέλει να μιλήσει για τα πραγματικά προβλήματα. Δε θέλει να μιλήσει για τη Σύστημα Υγείας και την οργάνωσή του, δε θέλει να μιλήσει για την παιδεία και τα προβλήματά της, για την ενημέρωση και την χάλκευση ειδήσεων, για τα Μέσα Μαζική μεταφοράς και το ρόλο τους στη διασπορά της πανδημίας, για τον τρόπο που λειτουργούν τα Πανεπιστήμια και επιλέγονται οι καθηγητές τους, για τόσα πολλά και σημαντικά. Γι’ αυτό και παίζει θέατρο. Ένα τραγικό θέατρο που καταστρέφει ζωές και διαλύει ανθρώπους. Ας διατηρήσουμε τη νηφαλιότητά μας και ας αποφύγουμε την ισοπέδωση που το σύστημα μας επιφυλάσσει.
Πηγή: neasmirni.cardiodoctor.gr